Papier vastgelopen in uw printer?

18-04-2017, door:


Papier vastgelopen in uw printer?Papierstoringen behoren tot een van de meest voorkomende, en meest frustrerende, printerproblemen. Wanneer u deze foutmelding tegen het lijf loopt, is het belangrijk dat het papier zorgvuldig wordt verwijderd. In deze blog leest u wat de beste manier is om dit te doen.

Wanneer u de melding krijgt dat er een papierstoring is opgetreden, is dit vaak te danken aan een vastgelopen (stukje) papier. Om dit op te lossen, moet het vastgelopen papier uit de printer verwijderd worden.
 
Dit kunt u als volgt doen:
  • Schakel uw printer uit.
  • Open de kappen van uw printer. Bij de meeste Canon printers zit voor een kap die geopend kan worden, en aan de achterzijde een.
  • Zoek naar het vastgelopen papier. Doe dit eventueel met behulp van een zaklamp, omdat kleine stukjes papier soms niet goed te zien zijn.
  • Wanneer u het vastgelopen papier heeft gevonden, pakt u dit voorzichtig beet met twee handen en trekt het heel voorzichtig uit de printer.
  • Het is belangrijk dat dit erg voorzichtig gebeurt, zodat er geen kleine stukjes papier achterblijven. Deze kleine stukjes zijn namelijk nog lastiger te verwijderen.
  • Wanneer u het papier heeft verwijderd, kunt u de kappen weer dicht doen, de printer aanzetten en zou de foutmelding verdwenen moeten zijn.
 
Heeft u alle bovenstaande stappen geprobeerd, maar blijft de foutmelding op de printer verschijnen? Probeer dan eens de stekker van de printer uit het stopcontact te halen en deze er na enkele minuten weer in te doen. 
Mocht dit ook niet werken, kijk dan nog eens goed in de printer of er nergens een klein stukje papier is achtergebleven. Let hierbij op, want door de inkt die door de printer loopt kan dit stukje papier helemaal zwart zijn geworden. Dit is dan, in een zwarte printer, erg lastig te zien.
 
Mocht dit ook niet het geval zijn, dan is er een mogelijkheid dat de sensor die het vastgelopen papier detecteert kapot is. Dit valt onder de garantie van de printer. Wanneer de printer ouder is dan 2 jaar, is de garantieperiode verstreken en is de reparatie voor eigen kosten. Houd hierbij rekening dat de voor een printer met een aanschafwaarde van minder dan 100 euro, het vaak niet rendabel is om de printer nog te laten repareren. Een nieuwe printer is dan vaak de beste optie.
 
We hopen dat uw probleem hiermee is opgelost,

Team Go4inkt



« naar blog overzicht

Klant login

Beoordeling Go4Inkt