Standaardprinter instellen? Lees hier hoe voor Windows en Mac!
Als je meerdere printers hebt, of verbonden bent op een netwerk met meerdere printers kan het erg vervelend zijn om de juiste printer uit de lijst te zoeken en selecteren. Al die printers hebben ook zo'n lastige typenummers, die je waarschijnlijk niet zomaar zult onthouden. Om deze tekortkomingen in de toekomst te voorkomen, is het erg handig om de juiste standaardprinter in te stellen op uw Windows 10 computer of Mac. Zo wordt bij elke afdruktaak meteeen de juiste printer geselecteerd. Hieronder leest u, hoe u dit doet.
Windows 10
Heeft u een Windows 10 computer of laptop? Dan kunt u deze instructies volgen!
Stap 1: Klik op de Start knop links onder in het scherm
|
Stap 2: Klik in de linkerkolom van het Start-menu op het Tandwiel
|
Stap 3: Klik op het kopje 'Apparaten'
|
Stap 4: Klik in de linkerkolom op het kopje 'Printers en Scanners'.
|
Stap 5: Klik op de printer die u als standaard ingesteld wilt hebben. Weet u niet welke printer de juiste is? Kijk dan op de voorkant van uw printer, daar staat meestal het typenummer van de printer op. Kijk dan in de lijst en klik op de printer met het juiste typenummer. Selecteer dan 'Beheren'.
|
Stap 6: Klik vervolgens op de optie 'Als standaard instellen'. Uw printer is nu als standaard ingesteld!
|
Mac
Stap 1: Ga in de linkerbovenhoek naar het Apple-logo en klik op 'Systeemvoorkeuren'.
|
Stap 2: Ga vervolgens naar het menu 'Printers en Scanners'.
|
Stap 3: Kies het venstermenu 'Standaardprinter' en kies de printer die je als standaardprinter wilt gebruiken.
|
Tip: Op de Mac kan je ook erg snel standaardprinters selecteren. Zo klik je, terwijl je de Control toets ingedrukt houdt, op een printer uit de lijst 'Printers' in het paneel 'Printers en Scanners' van de Systeemvoorkeuren van je Mac. Kies vervolgens voor 'Stel standaardprinter in'.
« naar blog overzicht