Garantie printers

29-07-2016, door:


Is uw printer kapot gegaan? En weet u niet wat u hiermee moet doen? Wij hebben een aantal dingen voor u op een rijtje gezet.

Wanneer uw printer stuk gaat, wilt u deze natuurlijk zo snel mogelijk weer gemaakt hebben. Belangrijk hiervoor is om te weten of uw printer nog in de garantieperiode zit. Hieronder staan de garantietermijnen van enkele grote printerfabrikanten.
Garantietermijnen printer:
Canon: 1 jaar
HP: 2 jaar
Brother: 2 jaar
Samsung: 2 jaar
 
Let op! Bij Brother is het van belang dat u de printer binnen één maand na aankoop registreert via de website van Brother.
Dit kan via deze link.
 
Met wie moet ik contact opnemen, wanneer mijn printer defect is?
Dit hangt af van de soort problemen die je met de printer hebt.
Wanneer het defect aan de printer zelf zit, zoals een defecte scanner of een printkopfout, dan kunt u het best contact opnemen met de fabrikant van de printer. U krijgt dan de snelst mogelijke afhandeling.
 
Een tweede soort klachten zijn de problemen met de inktpatronen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld strepen op de afdruk of een inktpatroon waar geen inkt uit komt. Voor dit soort problemen kunt u met ons contact opnemen. Wij zullen de printer hier nakijken en indien mogelijk repareren.
 
 
Veel voorkomende problemen
Printkopfout: (bij Canon foutcode B200) Printkop is defect. U kunt hiervoor contact opnemen met de fabrikant, als de printer nog in de garantieperiode valt.
Papierstoring: Er zit papier vast in uw printer. U kunt dit eerst proberen zelf op te lossen door middel van al het papier dat is vastgelopen eruit te halen. Wanneer dit niet lukt kunt u contact opnemen met Go4inkt.
Strepen op afdruk: Probeer eerst de printer een aantal keren te reinigen met het vooraf geïnstalleerde reinigingsprogramma op de printer (indien aanwezig). Wanneer dit niet mag baten, dan kunt u contact opnemen met Go4inkt.



« naar blog overzicht

Klant login

Beoordeling Go4Inkt